Köpvillkor

Parter

CTRL-P är en undersida till Salomonsson Grafiska AB

Tel:031-682132

Email: hello@ctrlp.se

CTRL-P är en delverksamhet inom Salomonsson Grafiska AB med organisationsnummer 556706-3036. Vår produktion är belägen på EA Rosengrens gata 17 i Västra Frölunda. Vi vänder oss både till privatperson och företag och alla priser i webshoppen anges exklusive moms.

Betalning

Alla beställningar som sker via www.ctrlp.se är bindande, betalning ska ske i svenska kronor. 

Priserna är exklusive moms och momssatsen för dessa produkter på 25%.

Vi erbjuder endast kortbetalning i förskott för våra produkter och tjänster. När du har lagt din beställning, kommer du att bli omdirigerad till betalningssidan där du kan ange dina kortuppgifter. Vi accepterar följande betalkort: Visa, Mastercard, och American Express. Ditt kort kommer att debiteras omedelbart när du slutför betalningen.

Ångerrätt

Ordrar via www.ctrlp.se är bindande då det är en produkt som tillverkas enbart för dig, ingen ångerrätt alltså. 

Villkorsändringar

Ctrl-P har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Vi informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja vår webshop efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.

Frakt 

Leverans

Vi erbjuder spårningsbar frakt för alla våra leveranser. När din beställning har behandlats och skickats, kommer du att få en bekräftelse via e-post med en spårningslänk så att du kan följa din beställning. Vänligen notera att leveranstiden kan variera beroende på din plats och fraktalternativet du väljer. Leverans sker från vårt lager dagen efter du beställt om beställningen kommer till oss före 12:00 på en vardag.
Det går också bra att avhämta i våra lokaler på EA Rosengrens gata 17.

Allmänna villkor och bestämmelser

CTRL-P producerar alla beställningar i egna lokaler i Göteborg. Våra öppettider är vardagar 8-17 och erbjuder olika möjligheter i form av avhämtning och utkörning. Vid lagd beställning ansvarar varje enskild restaurang själv för att denna behandlas. Vi försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven leverans till följd av eventuella tekniska problem.

GDPR 

Hur vi hanterar och skyddar din personliga information

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du besöker oss, och vi har därför sammanfattat hur vi skyddar, hanterar och använder personuppgifter på grönström.se. När dataskyddslagen GDPR, som trädde i kraft den 25 maj 2018, kom uppdaterade vi vårt sätt att hantera personuppgifter och gjorde det ännu tydligare för dig för vilket ändamål vi sparar och använder kunddata. GDPR står för Allmänna databeskyddsförordningen och ersätter personuppgiftslagen. För dig som användare betyder det att du får större kontroll över hur din personliga information används.

Vad vi sparar och varför

Informationen vi har om dig är den information vi får när du besöker vår webbplats och handlar med oss. Vi sparar information om dina mönster och vad du klickar på. När du gör en beställning sparar vi information som namn, telefonnummer och e-postadress. För att skicka information om din bokning, om denna är godkänt, och digital kommunikation i form av nyhetsbrev och textmeddelanden, sparar vi din e-postadress och ditt telefonnummer. Den personliga information vi får i samband med beställningar och kontoregistrering sparas också för eventuella framtida stöd, klagomål och garantier. Vi strävar ständigt efter att vara relevant för dig som kund, och för att kunna göra det analyserar vi en individuell och segmentbaserad analys baserad på ålder och demografi samt köp och klickhistorik. Analysen avgör sedan vilka produkter vi köper, vilka erbjudanden vi erbjuder, vilken digital kommunikation du får och hur vi styr vår externa annonsering. Insikten används också i arbetet med vårt leveransbjudande och hur vi utvecklar vår verksamhet i stort. 

Så här länge sparar vi personuppgifter

Personuppgifter lagras under den tid där det finns ett pågående användarrelation såväl som i enlighet med föregående samtycke. Vi behandlar inte kunddata som är äldre än två år, men för vår redovisning behöver vi spara bokningshistorik i sju år. Om du vill ta bort din personliga information tidigare än eller vill säga upp ditt samtycke avseende digital kommunikation i form av nyhetsbrev och textmeddelanden är du alltid välkommen att kontakta oss och vi ordnar det omedelbart. Om du inte längre vill få nyhetsbrev från oss, kan du också avregistrera via länk direkt i nyhetsbrevet. Information om hur du och andra besökare navigerar på vår webbplats och hittar oss, samlar vi in via Google Analytics och Google Search Console, dessa data sparas sedan i 24 månader.

Så här skyddar vi dina personuppgifter

När du lämnar information om dig själv i samband med bokningsförfrågan bör du alltid vara säker på att vi hanterar din personliga information på ett säkert sätt. Känslig information skickas alltid krypterad (SSL) så att tredje part inte kan komma åt informationen. Varhelst känsliga data skickas, krypteras överföringen och vi arbetar dagligen för att säkerställa att vi och våra system överensstämmer med gällande säkerhetsstandarder. Det är extremt sällsynt, men om en dataöverträdelse inträffar har vi klara och konkreta förfaranden för hur vi hanterar dessa för att minimera skador. Du som kund kan också vara lugn att om något händer, kommer du givetvis att bli informerad.

Dina rättigheter

Du har alltid rätt att få utdrag om vilken information vi har om dig när som helst och för att veta hur och för vilket ändamål din personliga information används. Om du inte håller med hur vi använder din personliga information har du rätt att göra invändningar och återkalla ditt samtycke. Du har också rätt att begära att vi tar bort all personlig information vi har om dig 24 månader från sista beställning. Du är välkommen att kontakta oss för att svara på frågor och oro över din personliga information. Vår kundservice finns tillgänglig på hello@ctrlp.se

Cookies 

Så vad är då en cookie?

För att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen och funktionerna på vår webbplats samlar vi information med dig när du och andra besöker den. Kakor är en liten mängd data som skickas till din webbläsare, till exempel för att, komma ihåg vad du gjort på webbplatsen innan och på så sätt skräddarsy din upplevelse, vissa cookies krävs också för att webbplatsen ska kunna fungera korrekt. Nedan kan du läsa mer om vilka cookies vi använder, vilken information de samlar in och hur du fortsätter för att ändra inställningar för cookies i din webbläsare.

Cookies på vår webbplats

När du besöker vår webbplats samlar cookies information om IP-adressen, enhetens geografiska plats, webbläsartyp, webbläsarspråk, datum och tid för begäran, tid (er) för dina besök, sidvisningar och sidelement (till exempel länkar) som du klickar på. Informationen används för att analysera hur du och andra besökare navigerar på vår webbplats samt sammanställer aggregerad statistik om användningsområden och svarsfrekvenser. Analysen utgör då grunden för ansträngningarna att producera så bra och relevant innehåll som möjligt, identifiera och lösa problem samt förbättra den övergripande erfarenheten av vår webbplats. Du kan alltid blockera cookies som används för marknadsföring utan att påverka sidans funktioner. Läs mer om att göra detta nedan.

Kontrollera och blockera cookies

I din webbläsare kan du se vilka cookies som sparas, radera sparade cookies, blockera framtida cookies och ställa in en prompning varje gång en viss webbplats vill använda cookies. Om du väljer att ta bort eller blockera cookies kan vissa funktioner på webbplatsen upphöra att fungera. Du kan kontrollera och hantera dina intressebaserade annonseringsinställningar på youronlinechoices.com Du kan även ta bort alla cookies från din hårddisk. För att göra detta klickar du på Verktyg i menyn, väljer Säkerhet och sedan Ta bort webbhistorik.